Jaarverslag Lawyers for Lawyers 2022
15 mei 2023

Jaarverslag Lawyers for Lawyers 2022

In 2022 voerden wij actie voor 198 advocaten in 38 landen en organiseerden we vele activiteiten. Onder veel meer startten wij een campagne voor milieurechtadvocaten, die juist in tijden van klimaatverandering wereldwijd veel problemen ondervinden vanwege hun werk. We gingen naar Colombia voor de zevende internationale factfinding missie ‘Caravana of Jurists’, en organiseerden evenementen over Zimbabwe en Turkiye.
Ook heeft Lawyers for Lawyers in 2022 17 rapportages ingediend en 27 mondelinge verklaringen afgelegd bij de VN Mensenrechten Raad en het VN Mensenrechtencomité over de situatie van advocaten in onder meer Turkiye, Belarus, Iran, Egypte, De Democratische Republiek Congo en de Filipijnen. Voor een meer volledig overzicht van onze activiteiten verwijzen wij u graag naar het jaarverslag van 2022.

Tot slot kan niet onvermeld blijven dat Lawyers for Lawyers in 2022 een enorme eer te beurt viel: tijdens een prachtige ceremonie op 14 maart 2022 in de Grote Kerk in Vlaardingen werd ons door oud-president van de Hoge Raad Geert Corstens de Geuzenpenning uitgereikt.

Lees hier ons jaarverslag 2022.